Nieuws
13-1-2015  Focus, focus en nog eens focus
Voor bloemen en planten zijn er drie belangrijke afzetkanalen; de supermarkt, de bloemist en de e-tail (internetafzet). Het is daarom geen vraag of internet zich verder ontwikkeld, maar een gegeven dat alle verkoopkanalen bediend dienen te worden. Hij benadrukte dat het voor kwekers van groot belang is om te focussen op één heldere afzetstrategie, je kunt immers niet alle klanten gefocust beleveren. Zoek naar vraaggestuurde marktketens. Investeer in samenwerking en partnership met ketenpartijen. Kies een strategie die bij je past en die je begrijpt.

Tijdens zijn speech ging Peter Bakker in op het belang van Social Media. Dat is een steeds krachtiger medium aan het worden. Consumenten laten via Social Media direct weten wat ze ergens van vinden. Als tuinbouw kun je daar je voordeel mee doen, maar als je slecht presteert krijg je dat ook direct weer op je eigen bord terug. Dus zorg voor een topproduct en luister (via Social Media) naar de consument en hou die focus vast. Met de woorden “zorg voor focus en vastberadenheid” sloot Peter Bakker zijn nieuwjaarspeech af.




‹‹ terug